حاشیه‌هایی از جلسه امروز هیات دولت؛

رییس جمهور: هفته اول اسفندماه کمک‌های عیدانه به مردم اهدا خواهد شد/ میرتاج‌الدینی:جلسات مجلس و دولت ادامه دارد

 

رییس جمهور می گوید در جلسات مشترک دولت و مجلس در زمینه میزان کمک تصمیم گرفته شده و حدود رقم کمکی نیز مشخص شده است و کار اجرایی آن به زودی آغاز می شود.

به گزارش نامه، هیات دولت عصر امروز تشکیل جلسه داد و بررسی بودجه 92 و نحوه پرداخت عیدانه محور اصلی این جلسه بود. رییس جمهور، پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهم‌ترین مباحث امروز دولت بحث درباره لایحه بودجه سال 92 بود.

آنچنان که ایسنا گزارش داده است، محمود احمدی نژآد افزود: فکر می‌کنم که امشب بررسی 40 بند بودجه تمام شود، تاکنون دولت چندین جلسه در مورد بودجه سال 92 برگزار کرده و به سرعت در این ارتباط در حال پیشروی هستیم.

احمدی‌نژاد همچنین به برگزاری جلسات فوق‌العاده از سوی دولت برای بررسی بودجه اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله در روز چهارشنبه نیز در جلسه هیات دولت در مورد بودجه بحث و گفت‌وگو خواهد شد و بعد از بازگشت از سفر مصر، بحث در مورد جداول بودجه را آغاز می‌کنیم و ما تلاش می‌کنیم که هرچه زودتر بحث بررسی لایحه بودجه در دولت به اتمام برسد.

رییس جمهور همچنین به تلاش دولت جهت کمک به مردم در آستانه فرا رسیدن عید اشاره کرد و گفت: در جلسات مشترک دولت و مجلس در زمینه میزان کمک تصمیم گرفته شده و حدود رقم کمکی نیز مشخص شده است و کار اجرایی آن را ان‌شاءالله به زودی آغاز می‌کنیم و ان‌شاءالله هفته اول اسفند، این تصمیم عملیاتی و اجرایی می‌شود و کمک‌ها به مردم داده خواهد شد.

رییس جمهور همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برای سفر به مصر برنامه‌های خاصی داریم، گفت: همه برنامه‌های این سفر خاص است و برنامه‌های سفر در حال تنظیم شده است.


میرتاج‌الدینی:جلسات مجلس و دولت ادامه دارد/لایحه بودجه، براساس اقتصاد مقاومتی بسته می‌شود


در همین راستا محمدرضا میرتاج‌الدینی معاون رییس جمهور در امور قانون اساسی گفت: امروز در جلسه هیات دولت احکام دیگر بودجه مورد بررسی قرار گرفت و طبعا بعد از اتمام بررسی احکام بودجه، جدول‌های لایحه بودجه 92 در جلسه‌های آتی دولت مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

معاون رییس جمهور در اجرای قانون اساسی در حاشیه جلسه هیات دولت درجمع خبرنگاران، با بیان اینکه دولت تلاش می‌کند که هرچه زودتر بودجه سال 92 را آماده کند، گفت: رویکرد بودجه سال 92 با توجه به شرایط اقتصادی امسال و سال آینده بودجه‌ با رویکرد اقتصاد مقاومتی خواهد بود و در واقع بودجه با این رویکرد تدوین خواهد شد. البته به ظرفیت‌های اقتصادی کشور و ابزارهای مالی جدید نیز توجه خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در دولت در مورد سرپرست جدید وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز بحث و گفت‌وگویی شده یا نه، گفت: هنوز در دولت در این ارتباط موضوعی مطرح نشده و پیشنهادی نیز مطرح نشده است.

وی همچنین با بیان اینکه بسته حمایتی و جبرانی که قرار است به مردم ارائه شود، در جلسات مشترک دولت و مجلس نهایی شده، گفت: البته تاکید شده که جزییات آن بیان نشود تا مقدمات اجرای آن فراهم شود و سپس به موقع در مورد آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی افزود: در واقع ما تلاش می‌کنیم تمهیدات لازم در این ارتباط انجام شود، آمادگی‌های لازم صورت گیرد و سپس این میزان اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه جلسه مشترک شب گذشته دولت و مجلس جلسه آخر نبود، گفت: در فاصله بعدی که جلسه بعدی دولت و مجلس برگزار خواهد شد، کمیته‌های مربوطه در وزارت اقتصاد و دارایی جلسات خود را در ارتباط با مسائل اقتصادی کشور و از جمله بحث هدفمندی برگزار می‌کنند و ادامه خواهند داد و نتایج جلسات خود را در جلسه بعدی مشترک دولت و مجلس ارائه می‌کنند.

میرتاج‌الدینی تاکید کرد: زمانی که مراحل اجرایی کمک‌های جبرانی به مراحل پایانی خود نزدیک شد و مقدمات این موضوع آماده شد، تمام ابعاد این موضوع نیز به مردم ارائه خواهد شد و در واقع رقم کمک اعلام می‌شود.


در جلسه دولت درباره تعیین سرپرست برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بحثی نشد


حمید بقایی معاون اجرایی رییس جمهوری نیز در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه امروز دولت در مورد سرپرستی این وزارتخانه بحثی شد، گفت: در جلسه دولت در این ارتباط بحثی صورت نگرفت.

وی همچنین در مورد روند استخدام 1500 نفر در نهاد ریاست جمهوری که از قبل خبر آن اعلام شده بود، گفت: این استخدام‌ها از طریق آزمون و براساس مقررات انجام می‌شود و ان‌شاءالله این آزمون قبل از عید توسط سازمان سنجش برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا